En liten trötter

Hade näst intill outhärdlig huvudvärk igår kväll men trots det så blev det ett trevligt avslut på en seg dag! Började med att jag mötte upp Den Hemliga Vännen. Promenerade förbi alla stränder och klubbar, i närheten av Sunrise-hotellet och bara tjötade. Fick en sån ros som de jobbiga försäljarna trycker upp i ansiktet på alla par men som jag i smyg alltid velat ha, haha. Så det var ju gulligt! Var dock lite generad påväg hem igen då alla stirrade på mig och jag tänkte att de tänkte, "se på sminkade tjejen i klänning och ros i handen, tror hon inte vi fattar vad hon gjort eller.." men sen så är jag ju lite extra paranoid också.
 
 
 
Väl hemma kände jag mest för att dra täcket över huvudet, pga huvudvärken men nej - när M slutade jobbet (senare än usual dessutom) så bar det av till marinan där vi mötte upp en holländsk familj som varit på M's hotell ca 5 gånger och har honom som "favorit" eller vad man ska säga (vilket JOBBIGT många andra också har, det är lite påfrestande och jag försöker att inte vara löjlig men det är inte jättekul att se alla bilder med olika gäster som han blir taggad på i Facebook!) så de ville helt enkelt bara umgås lite. Jag var lite nervös innan av okänd anledning men det var verkligen en supergullig familj och det blev mycket skratt! Nej men det var allt trevligt att få komma ut lite, hade saknat Papa's bar också, där vi satt.
 
När vi skulle bege oss hemåt försvann dock den glädjefulla stämningen. Jag och M bestämde oss för att promenera hem medan familjen skulle ta en taxi eftersom Arabia ligger rätt långt bort. Mohamed väljer en av alla taxis som står redo utanför New Marina, familjen går in - nähä den funkar inte, ut, till nästa, nähä inte den heller, okej, nästa, M vill betala då chauffören säkerligen kommer ta mycket mer från turistfamiljen. Chauffören svarar att han inte har växel på 50 egp, så M får 10 egp av mig - vilket är maxpris på sträckan de ska åka men när M sträcker fram pengarna genom fönsterrutan så ser jag att den idiotiska chauffören börjar VEVA UPP RUTAN medan M's arm fortfarande är där, jag får såklart panik, M lyckas dra sig ur och öppnar snabbt dörren, familjen hoppar ut från bilen och innan vi vet ordet av så har taxichauffören hamnat i slagsmål medan en annan chaufför som försökt lugna ner honom. Jag fattar ingenting, är lite ställd och låter M göra det han är bäst på, dvs vara ledare, han tar oss till andra sidan av gatan, sätter familjen i en förbipasserande taxi, tar min hand och går lugnt därifrån. Usch det var läskigt, psycho-chaufför! Tröstade mig själv med en cheeseburgare från Mc Donalds, trots att jag börjat "sköta mig" men helt ärligt så fick jag ingen ångest över att trycka i mig onödigt fett 2 på morgonen just då haha.
 
M kom hem från första jobbpasset för ett par timmar sedan, vi pluggade faktiskt lite svenska innan han däckade och ligger bredvid mig nu i vår bäddsoffa som vi töntigt nog vecklat ut. Själv ska jag nog också ta en power-nap innan jag måste duscha, fixa lite käk och gå på jakt efter ett par bekväma chipchip's och en ny Manchester United-tisha då min gamla börjat bli.. Ja, gammal helt enkelt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0