Njursten och skit (äcklig bild)

Jag har så sjuukt ont i njuren/under revbenet på högersidan. Det borde ha gått över för längesedan, hur kan det vara möjligt att ha njursten i ett halvår?? Vi gjorde ultraljud/röntgen i Egypten och de sa att stenen var 9 mm. Man brukar kunna kissa ut den om den är mellan 5-6 mm, men i och med att det har gått så lång tid och jag har haft så sinnessjukt ont varje gång jag kissat (kan iofs ha varit urinvägsinfektion vilket jag bekräftat hade i februari) så har jag alltid tänkt att det måste vara slut snart, men som sagt det borde inte ta flera månader?
Fan, jag är så jävla dum. Fick åka in till akuten här i Sverige runt nyår, blev remitterad till urologen vilket är svårt, men vad gör jag då jo jag åker tillbaka. Jag villl inte söka vård igen eftersom jag är så rädd för att behöva göra någon slags operation, det har verkligen blivit någon slags fobi :( Det där med att de gav mig narkos utan att säga till för att jag höll på att få en panikångestattack, det var riktigt oproffsigt gjort. Sen så är jag även rädd för att höra att min njure är skadad av allt alkoholdrickande, för det sa de i Egypten. De var helt säkra på att många av mina fysiska problem är pga mitt tidigare sätt att leva, därför känns det i princip omöjligt att ta tag i detta.
Får helt enkelt hoppas det går över snart!!

Detta är alltså en njursten på 9 mm, kul att veta!!
File:Nefrolit.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0