Gräs- och kvalsterallergi, skolan, framtiden

Imorse var jag på VC för min aldrig övergående förkylning. Slutade med allergitest och att de stack mig typ 20 (!) gånger. Fick utslag på gräs och kvalster, uuuundeerbaaaart. Men blev jätteförvånad över att jag är pollenallergiker, och ja jag menar allvar haha. För jag brukar alltid ligga i gräset på somrarna och har aldrig besvärats av det. Ibland när det är lite 'konstigt' i luften så kan jag iofs känna att det kliar i gommen men ingenting mer än så, så ja jag var förvånad. Sen om halsontet inte går över med medicinerna (tabletter + kortisonspray) så ska vi kolla upp halsmandlarna ' på riktigt ' , hm ja det tror jag på när jag ser det. De sa själva att det troligen är två olika saker men ändå ska jag vänta. Typ som om jag inte haft ont nog, trots att jag sa att halsen är värre än 'förkylningen'. Aja de vet la bäst.

Sen så hade jag möte med skolan. Ville banka mitt huvud i väggen ungefär, hela tiden. Min klassföreståndare är superschysst och förstående, försöker liksom hjälpa mig fastän jag vet att jag är skitsvår att ha o göra med. Men de andra, jag känner verkligen hur de vill bli av med mig. Just nu känner jag mig tvingad till att hoppa av, trots att jag inte vill det.

Aja. Det jag måste fokusera på just nu är bara att hålla huvudet över vattenytan, får inte trampa snett nu, måste välja rätt. Men hur vet man om något är rätt? Alla verkar ha någon expertåsikt om min vistelse i Egypten, utan att egentligen veta ett skit. Alla vet vad jag 'borde' göra och ha åstadkommit vid detta laget men ingen vet varför jag inte kunnat göra det, varför jag fortfarande inte kan göra det. Det är inte som att jag umgås med någon så ingen vet ju vad jag gör om dagarna när jag är i Sverige, och vad jag gör om dagarna när jag är i Egypten. Ingen vet hur det verkligen KÄNNS för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0