Dagens arabiska

Har varit torrt här.. Tog en dag ledigt men fick (vad jag misstänker) flunsan, låg hemma i två dagar i någon slags yr dåsighet. Ska nog kolla upp det för min röst är fortfarande inte sig själv, är täppt i näsan&öronen och blir illamående såfort jag stoppar in något i munnen, verkligen vad som helst förutom tuggummin.

Sen så är jag helt övertrött efter jobbet och somnar typ dirr när jag kommer hem. Men något som är kul med att jobba är att jag lär mig något nytt varje dag, i språkväg då alltså. Har lärt mig allt från "babianröv" (haha ursäkta) till enklare saker som "hår" och "hand". Men ja, dagens ord var i alla fall något jag hör för jämnan men aldrig fattat innebörden av (ibland förstår jag vissa ord, sätter ihop ett plus ett och fattar hela meningen). Uttalas "bollaakii" ungefär och betyder vad jag skulle översätta till svenska som "men du". Liksom typ att "jag behöver prata med dig". Bollakii. Haha så nu har jag gått runt hela kvällen och sagt så.

Är inte på bästa humöret just nu och insåg precis hur onödigt detta inlägget var. Men jaja. Vi hörs när vi hörs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0