Baklava, feber, karkadé, hund

Vaknade av sms-ljudet o kände litegrann att mitt huvud höll på att explodera av värk. Låg kvar i mörkret (tack Gud för svarta persienner) och drog mig rätt länge innan vovve sprang in och bröt tystnaden hahah. Tvingade mig till massa lek och lite gos med honom, gick upp o duschade honom och sen pallrade jag mig faktiskt till torget för att köpa lite gottis. Baklava är ju så himla gott!! Just denna jag fick idag var lite torr faktiskt men har ni inte testat så GÖR DET! Väldigt "mäktig" och mättande, ibland lite föör söt. Men ändå, grymt gott.
Gjorde en kopp karkadé-te också och bara njöt haha. Måste ni också prova förresten! Eller hibiskus som det är mest känt som. Vet ej om det finns i Sverige men det bör det väl göra, i någon orient-butik. I Egypten kan man iaf köpa både de torkade blommorna (som man häller kokt varmvatten över) eller färdiga tepåsar. Sinnessjukt gott och kan även drickas kallt med typ is men jag tycker bara om den varm, med lite för mycket socker.

Nu babblar jag igen! Har feber och mår fortfarande lite illa, men en bra grej är ju att jag faktiskt ätit "helt okej bra" idag utan att velat försvinna hehe. I måndags blev jag frågad av två personer om jag har ätstörningar och jag kan förstå om det verkar så, men det stämmer absolut INTE! Som tur är! Retar ju mig själv på att jag inte kunnat äta normalt detta året. Det är jobbigt då jag triggas av att ha blivit mindre, men jag vill verkligen inte gå ner i vikt på detta sjuka sätt. Så oroa er inte för det. Varit sjukt sugen på pizza och kebab hela veckan men vill springa därifrån så fort jag kommer i närheten av det hahaha. Nä, men nu blir det en liten tupplur, ögonen är helt röda av sömnbrist typ.



Kommentarer
Postat av: Annica Lindqvist

Teet är ju underbart! Bästa som finns med Egypten (efter min M då såklart ;) )

Svar: Vååra M tror jag allt du menar! :D
None None

2012-08-22 @ 21:34:16
URL: http://annicalindqvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0